Magento (2) webshop voor B2B

Het gemak van B2C nu ook voor B2B

De zakelijke inkoper is gewend aan het online gemak dat hij als consument ervaart bij online retailers. Hoewel B2B nog achterloopt op gebied van e-commerce, verandert B2B verkoop in rap tempo van offline naar online.

De customer journey van de zakelijke klant begint net als die van de consument voor het overgrote deel online.

“77% van de B2B inkopers gebruiken Google voor hun online research. 83% bezoekt sites van leveranciers.“ Bron: State of B2B procurement study 2014 – Acquity Group

Het overgrote deel van de B2B kopers prefereert om zelf onderzoek en aankopen te doen online, maar met ondersteuning van een sales of accountmanager wanneer nodig. Het online aanbieden en goed vindbaar maken van jouw productcatalogus biedt kansen om nieuwe markten te bereiken,  meer omzet te genereren en flink kosten te besparen.

Het gemak van B2C, nu ook voor B2B

Hoewel de inkoper het liefst alles zelf online regelt, zijn veel B2B bedrijven nog niet in staat om een goede B2B e-commerce oplossing en service te bieden aan hun klanten. Dat biedt perspectief voor B2B organisaties.

Daarom hebben we ons Hypershop platform ook geschikt gemaakt voor B2B doeleinden. Om Magento in te zetten voor B2B hebben we diverse uitbreidingen gedaan op het platform welke voorzien in de nodige functionaliteiten voor B2B sales.

  • Slimme zoekfunctionaliteit
  • Offerte functionaliteit
  • Uitgebreide aankoophistorie
  • Klik-op-de-knop herhaalaankopen
  • Gespecificeerde facturen
  • Klantspecifieke prijsregels en inkoopvoorwaarden
  • Autorisatiesyteem en orderlimieten op basis van gebruikersrollen
  • Verhoogde beveiligingsmaatregelen

Het Hypershop platform kan dankzij vergaande performance optimalisatie grote productcatalogi aan met meer dan 1 miljoen producten. Daarmee bieden we een betaalbare e-commerce oplossing die uitstekend geschikt is voor groothandels, leveranciers, distributeurs en fabrikanten.

Efficiënt, up-to-date en volledig

Onze werkwijze is gebaseerd op Scrum. U bepaalt de eisen, wensen en deadline of budget van het project. Wij vertalen uw functionele eisen en wensen vervolgens naar user stories en sprints waarin we efficiënt de beste oplossing ontwikkelen.  U bent als klant dan ook een belangrijke schakel in dit traject. U bepaalt wanneer de webshop of functie klaar is voor livegang.

Door Magento te koppelen met jouw ERP systeem en voorraadbeheer, kun je in de webshop in real-time informatie verschaffen. Zo zijn prijzen altijd up-to-date, kan de klant exact zien wat de actuele voorraad status is en welke levertijden er aan een bestelling zijn gebonden.

Met behulp van een B2B webshop regelt de klant het grootste deel van het inkoopproces zelf en kan jouw salesteam zich meer richten op verkoop en service in plaats van administratie. Zo werkt sales effectiever en tegelijkertijd zal de foutenmarge significant lager zijn wat leidt tot hogere marges.

Hypershop B2B oplossingen

Geen enkele organisatie is hetzelfde. Als technisch Magento specialist kunnen wij specifieke maatwerk functionaliteiten realiseren om te zorgen dat jouw B2B portal perfect integreert binnen de processen van jouw organisatie om maximale winst te behalen.

We kunnen Magento koppelen met bekende ERP systemen zoals o.a. SAP, Exact, Navision en Unit4 en met voorraadbeheersystemen. Met onze technische kennis kunnen we ook oudere legacy systemen koppelen.

Met onze kennis van E-commerce en workflows kunnen we de Hypershop base volledig aanpassen om te functioneren als efficiënt verkoopkanaal voor jouw klanten. Meer lezen over de complexiteit van B2B e-commerce? Lees dan ons blog dat volledig is toegespitst op B2B e-commerce.

Ontdek de mogelijkheden

Neem vrijblijvend contact met ons op. Onze Magento specialisten vertellen je graag meer over de mogelijkheden van B2B e-commerce met Magento.

NEEM CONTACT MET ONS OP