Bootman

Van 6 losse shops naar 1 sterke en volledig herziene Magento 2 webshop op HYPRstack

Veel onderhoud aan diverse webshops wat veel tijd kostte en niet meer aansloot bij hun toekomstvisie. Met een overstap naar HYPRstack gaat Bootman als een speedboot zo snel!

De klant

Gaan we met het OV, de fiets of de auto? Nee, met de boot man! Bootman heeft een breed assortiment aan boten, motoren, subs en meer. Alles zodat hun klant onbezorgd van het water kan genieten.

Diensten

Development, Redesign, SEO, UX design

De overstap naar HYPR

Bootman had reeds een Magento 2 webshop en wilde hiermee graag een stap maken. Het toevoegen van HYPRstack en een redesign paste uitstekend in dit plaatje. Daarom maken ze de overstap naar HYPR, wij ondersteunen hen graag bij het waarmaken van alle dromen!

Enkele doelstellingen voor deze nieuwe webshop zijn: het verwijderen van legacy code, laatste Magento updates, fijne beleving en betere UX, gewapend zijn tegen de Core Web Vitals en een stijging van 10% in conversie. Met deze mooie doelstellingen in gedachten zijn wij aan de slag gegaan. Daarnaast is de wens vanuit Bootman om de overstap en herziene webshop voor het zomerseizoen live te hebben. Dit is een logische en haalbare deadline, gezien dit het begin van hun hoogseizoen is.

Zo hebben we het aangepakt

Om de klant goed te leren kennen en de markt waar zij zich bevinden, starten we met het Research & Discovery proces. Dit bestaat uit: 0-meting, content audit, webshop analyse, markt- en concurrentieanalyse en een kansenanalyse. Hierin doet onze e-commerce SEO specialist Olivier een breed onderzoek en schetst een plan van aanpak waar we mee aan de slag gaan.

Samen met het team van Bootman hebben we hun huidige processen herzien en opgeschoond. Alles voor een zo fijn mogelijke workflow en gebruikerservaring. De oude webshop bevat veel onnodige code waardoor deze langzaam presteerde, heel zonde. En vergeet ook niet dat de Core Web Vitals behaald moeten worden!

De huidige Magento 2 webshop van Bootman hebben we gemigreerd naar het HYPRstack platform, met allemaal leuke bijbehorende nieuwe HYPRstack features. Denk hierbij aan Related Categories met Slimmere Keuze en Product Highlights.

Op basis van ons sterke Vitals Kickstart thema is de webshop gebouwd. Door de flexibiliteit aan de widgets die Kickstart biedt, kan het content team van Bootman zelf landingspagina’s maken, uiteraard met sterk SEO advies van onze e-commerce marketeers.

Een jumpstart met deze SEO optimalisaties

Bootman heeft grote groeiambities voor de toekomst en om daar voorbereid voor te zijn hebben we enkele belangrijke SEO optimalisaties doorgevoerd.

Voorheen hadden ze 6 verschillende webshops. Deze hebben we gemigreerd naar bootman.nl met behoud van de SEO waarde. Door middel van het redirecten van goed organisch rankende URL’s en/of backlinks hebben. Niks verloren te laten gaan bij deze migratie hebben we ook samen met het team van Bootman de gehele sitestructuur uitgezocht, geherstructureerd en geoptimaliseerd. Daarbij hebben we ook de URL structuur geoptimaliseerd, alle categorieën waren voorheen op niveau 1 te vinden.

Met de diverse webshops hebben zij ook vele productreviews verzameld over de jaren heen. Het is hartstikke zonde dat deze verdwijnen bij een migratie naar een webshop. De productreviews hebben wij omgezet naar de HYPR product reviews, hierdoor zijn de ongezouten meningen van klanten behouden gebleven.

Speciale HYPR features

Deze additionele features zijn echt niet te missen!

Doelstellingen behaald na livegang!

De nieuwe Bootman webshop is live en we zijn mega tevreden over de nieuwe shop en snelheid hiervan. Of de eerder gestelde doelstellingen zijn behaald? Zeker weten! Er is zelfs een stijging van 34% in conversiepercentage behaald.

Als dank voor de fijne samenwerking heeft het gehele HYPR team een bierpakket gekregen van Bootman. Het Bootman team heeft hun livegang en knallende resultaten mogen vieren met heerlijke champagne van HYPR. 

De technische resultaten

Onze HYPRstack webshops maken wij altijd met een mobile-first gedachte, ook hier zijn we druk bezig geweest met een optimale mobile ervaring. En dat heeft zijn vruchten afgeworpen. Er is voor het eerst meer omzet gehaald uit mobile orders tegenover de desktop orders.

Nadat Google de nieuwe webshop heeft opgepikt, is het aantal URL’s met een rode of oranje status gedaald. Dit betekent dat deze URL’s stuk voor stuk voldoen aan de Core Web Vitals! En het zijn niet alleen deze URL’s die slagen voor de CWV, maar de gehele webshop. Daarbij slaagt hij ook voor de nieuwe metric INP. Helemaal klaar voor de toekomst!